Alla inlägg den 10 mars 2011

Av sara westberg - 10 mars 2011 17:18

i dag bråkade jag å min bovärd med bosniska kärringar i tvättstugan.

Jag hade bokat kl 10-13... vid 9.45 ca går jag ner för att det e tomt innan å jag börjar tvätta... när jag kommer ner 10.30 sitter en bosnisk kärring på sin rullator å ska in å tvätta... -Nej säger jag det e min tid. bla bla bla hon på´bosniska jag på svenska... jag lägger i de sista jag har som ska tvättas separat å tanten muttrar nåt , lämnar sin rulator å går., antar att hon ska hämta hjälp å jag ringer bovärden, tanten har alltså på den kvarten jag tog innan gått ner å bokat  kl 10 för min cylinder satt ju inte kl 10-13 utan i dörren då jag bokat.Dom fattar inte utan säger att det va ledigt... bovärden säger att nej ni får boka en annan tid, hon får börja tidigare eftersom det va tomt. Kärringen som kan svenska å upprepar många gånger att hon e på besök hos sin moster hon själv bor i Stockholm.... Blir så trött på hennes gap å jävla babbel hon står bredvid mig å säger att jag får ta ut mina kläder... nej sa jag först. Bovärden sa tvätta klart du. Å bosniskan sa ta ur... Min bägare rann över, jag lessna som fan... Jag sa till bosniskan som kunde svenska. - Jag tömmer mina maskiner å hänger det hemma, men tills jag e klar går du ut här i från så jag slipper se å höra dej det är min tid, jag ger mig ändå ,så gå ut tills jag e klar sen sa jag en ful sak till, Då skulle hon gå ringa ÖBO chefen vad ska han göra... bovärden sa åt dom att man gör inte så här det är hennes (min) tid, ändå plockar hon ur så vänta utanför tills hon e klar!

Oj oj jag va arg... muppar... men snart slipper vi dårar av alla dess slag...

Nu mat sen natta vår älskade dotter som är sååå trött redan nu..

Bye bye bajspaj

Av sara westberg - 10 mars 2011 07:55

Fisen gal i granens topp, å vår ko må ni tro....

Ja nej hej hopp, torsdag morgon å vi har både hunnit gått upp 04.55 å somnat om å vaknat igen hi hi lilla Alwa-Louise somna tidigt i går å då vaknar man tidigt..  10.5 h sov hon iaf... Å jag somna oxå svina tidigt... innan 21.. älskling hade ringt massa gånger men jag söv ju som en stock å mobilen låg i v-rummet.

Så utvilade är vi af.. =0)

Dricker lite kaffe och funderar vad vi ska hitta på i dag...

Katten har damp å springer runt med psykblick å jagar allt i sin väg... speciellt Wilmas svans...

I går duscha jag å Alwa-Louise hon gillar det å sparkar med fötterna å sträcker händerna under strålarna... Hon somna med blött hår i går så i dag har hon Elvis look... söt som alla andra dagar...( utom när hon skriker kl 05 på morgonen då säger jag åt henne å va tyst men det funkar inte, blir typ värre suck)

Wilma är en fantastisk hund som varje morgon har förstått att vi inte kan gå ut förens husse vaknar å ligger då å sover tills just han går upp... älskade hund å vara klok...

Ha en fantastisk dag hörrni..

Åå förövrigt så ska jag sluta ring å höra av mig till "vänner" som aldrig ringer tillbaka eller svarar varför ska jag bry mig om dom inte gör det?!

Tack!

Ovido - Quiz & Flashcards