Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Jag har kommit på DET!"!!

Av sara westberg - 5 april 2011 16:01

Det är ju ett heltidjobb att vara förälder å hemma med barn, å då får man föräldrar penning, men hallå!!! Man jobbar ju minst lika mycket å hårt som ens ordinarie arbete å i princip jämt så nu har jag kommit på DET! Som förälder ska man ha sin vanliga timlön de timmar om dygnet barnet är vaken så tex är barnet vaken från 08-18 i runda slängar så blir det 10h gånger 7 dagar i veckan gånger en månad 4v å det gånger ens timlön. så 10*7=70 ,70*4=280 sen 280*120 :-/tim=33600*0,67 (skatt)=22512 kr i föräldra penning... så är barnet vaken mer mer pengar ja ni fattar.. HUUUR SMart är inte jag??

Åh hur många kommer inte skriva under detta att det ska bli så här..

Ja tack för smarta mig en stund nu ska jag dammsuga..

och Alwa-Louise är vaken ja då ska vi se 120:- tickar det på nu då.. Hej


 
 
Ingen bild

Carro

5 april 2011 16:25

Bra Sara!! Helt underbart ju.. men inte bra betalat för mig idag.. Alexander har sovit från 12,30 till nu... hmm men får man OBtillägg om man är uppe på nätterna?

sara westberg

6 april 2011 13:07

Aj då men då har du säkert mer betalt en annan dag... ja då några extra slantar får man.. å så ett extra presentkort på 100kr på H&M per vaken timme som plåster på såren..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sara westberg - 14 juni 2011 11:35

Bloggen till www.finest.se/alwalouise2010 hänge mä va....

Av sara westberg - 14 juni 2011 09:15

var det i går... =0p 9270 gr och 71 cm lång.. =0) ytterligare ett OK i rumpan för vår prinsessa... Var även till gammelmormorsmor på kaffe, å sen vidare till Maria å Sigge.. =0) Mkt trevlig dag ... I dag blir det nog lugnt om ingen kommer med n...

Av sara westberg - 13 juni 2011 07:05

Coolt att man förra året vid denna tid va gravid.. sån där lagom fin mage sen blev den gigantisk å ja iofs fin ändå.. :) Å världens finaste unge kom ut... I natt har hon sovit mellan typ 20.30-07... I går sov hon middag mellan 13-14 sen va hon vak...

Av sara westberg - 9 juni 2011 07:52

Är Alwa-Louise, När ska de gå över tro??  Pappa går ju bra men är det mamma så är det mamma, Puh å hon blir vansinnig om hon inte får komma till mig.. ja ja, min älsklings bebis.. I går kväll hade hon vansinnes utbrott vid läggning jag ville att hon ...

Av sara westberg - 8 juni 2011 12:33

Dagen efter tisdag å tisdagen bjöd på ett oväder delux... fyyy fan vad det blinka å small... hua hua hua... Jag va rädd faktiskt.. ;0) Åh inte gjorde det nå i lugten heller för lika kvalmigt å fuktigt å kvavt i dag... Men men.. Sommar sommar sommar.....

Ovido - Quiz & Flashcards